قصه من از کجا شروع شد…
من علیرضا چوپانیان از زمانی که دانشآموز درسخون دبیرستان بودم تصمیم گرفتم رشته نرم افزار رو به خاطر علاقه ام به کامپیوتر انتخاب کنم. یه دفترچه انتخاب رشته قرض گرفتم، تک تک رشتههای مهندسی رو چک کردم. آخر سر دیدم به جز رشته آیتی و کامپیوتر بقیشون همه خط خوردن! یادمه یه معلم درس مبانی کامپیوتر داشتم که هم اسم خودم بود و مهندس کامپیوتر. همیشه توی کلاسش با ذوق و علاقه خاصی درسای مربوط به آشنایی با فلوچارت و زبونهای برنامه نویسی رودنبال میکردم. عاشق طراحی سایت و هرچیزی که مربوط به سایت میشد بودم.
بعد از اینکه توی رشته نرم افزار فارغ التحصیل شدم دنبال این بودم که ارشد بخونم. همش تصور میکردم با درس خوندن زیاده که میتونم واسه کار تو این حوزه موفق بشم. ولی بعدا متوجه شدم اینجوری نیست ترجبه تو کار من حرف اولو میزنه ، چند ماه بعد از فارغالتحصیلی (شهریور95) یکی از دوستام بهم زنگ زد و من رو به شرکت مشهد برند معرفی کرد. مشهد برند یک شرکت برند سازی بود از صفر تا صد هر چی مربوط به دیجیتال مارکتینگ بودو اونجا انجام میدادند مفاهیم پایه ای دیجیتال مارکتینگ رو اونجا یاد گرفتم و هر روز بیشتر به دیجیتال مارکتینگ علاقه مند میشدم .
با شاخههای مختلف آشنا شدم، از این ور به اون ور پریدم، یاد گرفتم، تجربه کردم…
گرافیک یکی از اون شاخه هایی بود که همیشه میترسیدم برم سمتش و سعی میکردم درگیرش نشم ولی بعد از یک مدت دیدم ایده های طراحی منو کسی نمیتونه کامل اجرا کنه پس خودم دست به کار شدم و طراحی رو با نرم افزار های مختلف تجربه کردم و آخر تو فتوشاپ استاد شدم .
کانتنت مارکتینگ، سئو، سوشال مدیا مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی واسطهای، ایمیل مارکتینگ، SMS مارکتینگ، تبلیغات کلیکی، PR، وایرال مارکتینگ همه زیرشاخههای دیجیتال مارکتینگ هستن. یه دیجیتال مارکتر لازمه با همه این شاخهها آشنایی داشته باشه و در نهایت توی یه شاخههایی خبره بشه تخصص اصلیاش و یه جورایی باید بتونه همه اینا رو منیج کنه. حالا من کدوما رو خیلی تخصصی نسبت به بقیه تجربه کردم؟
تجربه های جذاب درباره سئو کردن انواع سایت های مختلف یا پیج اینستاگرامی من اینا رو به ترتیب بیشتر از زیرشاخههای دیگه تجربه کردم و میتونم توشون ادعا داشته باشم!
کار با ابزارای آنالیز، ترکر مثل گوگل آنالتیکس، فایربیس، وب مستر تولز، گوگل ترندز ، گوگل ادرز ، موز وخیلی ابزارای دیگه. شما فرض کن برای سئو یه سری ابزار لازمه، برای ترکرها یه سری دیگه برای آنالیز هم جدا و …
آشنایی با یه سری مفاهیم دیجیتال مارکتینگی مثل شناخت پرسونا، تقویم محتوایی، محاسبه CLV, CAC ,ریتنشن، افزایش درآمد و سبد خرید و کلی مفاهیم مهم مارکتینگی وحتی رفتار مشتری . همه اینا رو فقط توی مطالعه در کنار تجربه کردن میشه به دست آورد!
سوابق کاری من چیست ؟
علیرضا چوپانیان به بیزنسهای آفلاینی که میخوان تبدیل به کسب و کار اینترنتی بشن و نیاز به دیده شدن هر چی بیشتر توی فضای آنلاین دارن میتونه کمک بکنه. اونایی که به دنبال سوشال مدیا مارکتینگ برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروششون هستن. کسب و کارهای کوچک یا بزرگی که پیج اینستاگرامی دارن ولی نمیدونن چطوری فالوئرها و اینگیجمنت ریتشون رو بالا ببرن. بیزنسهایی که قصد دارن با کلمات کلیدی خاصی توی صفحه گوگل بیشتر دیده بشن. همچنین بیزنسهایی که برای شروع کار دیجیتال مارکتینگ، افزایش مشتری و فروششون نیاز به مشاوره و آنالیز دارن. کسایی که میخان از کسب و کار سنتی به مدرن تبدیل بشن و نیاز به دیده شدن دارن.