با هم تا اوج
فاصله ای نداریم

درباره من

درباره علیرضا چوپانیان

قصه من از کجا شروع شد…

من علیرضا چوپانیان از زمانی که دانش‌آموز درس‌خون دبیرستان بودم تصمیم گرفتم رشته نرم افزار رو به خاطر  علاقه ام به کامپیوتر انتخاب کنم. یه دفترچه انتخاب رشته قرض گرفتم، تک تک رشته‌های مهندسی رو چک کردم. آخر سر دیدم به جز رشته آی‌تی و کامپیوتر بقیشون همه خط خوردن! یادمه یه معلم درس مبانی کامپیوتر داشتم که هم اسم خودم بود و مهندس کامپیوتر. همیشه توی کلاسش با ذوق و علاقه خاصی درسای مربوط به آشنایی با فلوچارت و زبون‌های برنامه نویسی رودنبال می‌کردم. عاشق طراحی سایت و هرچیزی که مربوط به سایت میشد بودم.

بعد از اینکه توی رشته نرم افزار فارغ التحصیل شدم دنبال این بودم که ارشد بخونم. همش تصور می‌کردم با درس خوندن زیاده که می‌تونم واسه کار تو این حوزه موفق بشم.  ولی بعدا متوجه شدم اینجوری نیست ترجبه تو کار من حرف اولو میزنه ، چند ماه بعد از فارغ‌التحصیلی (شهریور95) یکی از دوستام بهم زنگ زد و من رو به شرکت مشهد برند معرفی کرد.
مشهد برند یک شرکت برند سازی بود از صفر تا صد هر چی مربوط به دیجیتال مارکتینگ بودو اونجا انجام میدادند مفاهیم پایه ای دیجیتال مارکتینگ رو اونجا یاد گرفتم و هر روز بیشتر به دیجیتال مارکتینگ علاقه مند میشدم .
مشهد برند خوبی‌اش این بود که کمی دیدم باز شد متوجه شدم با تحصیلات آکادمیک دانشگاهی نیست که میشه کارآفرین یا آدم فعالی توی کارای استارتاپی و دیجیتال مارکتینگ شد .  فهمیدم  اون چیزی که حرف اول رو می‌زنه یاد گرفتن مهارتای جدید و بکار گرفتنشون توی دنیای واقعیه کار هستش ! تصمیم گرفتم شروع کنم به یادگیری و تجربه کنم. والان فکر میکنم که موفق شدم .

علیرضا چوپانیان کی هست؟

من علیرضا چوپانیان صاحب این وبسایت هستم؛ در حال حاضر دیجیتال مارکتر و سئو کارم.
شاخه‌های مختلف کاری مرتبط با آی‌تی رو تجربه کردم. از برنامه نویسی ویندوز رسیدم بهطراحی سایت ” که کارِ محبوب و مورد علاقمه و توش حرفایی برای گفتن دارم.
در کنار طراحی سایت با سئو آشنا شدم و دیدم در این زمینه مهارت های کافی رو دارم و شروع کردم به سئو کردن سایت های مختلف با آزمون خطا و آموزش های فراوان تونستم لینک ها رو به صفحه اول و حتی به لینک یک برسونم.

 چه مسیرای کاری رو تا الان تجربه کردم؟

با شاخه‌های مختلف آشنا شدم، از این ور به اون ور پریدم، یاد گرفتم، تجربه کردم…
گرافیک یکی از اون شاخه هایی بود که همیشه میترسیدم برم سمتش و سعی میکردم درگیرش نشم ولی بعد از یک مدت دیدم ایده های طراحی منو کسی نمیتونه کامل اجرا کنه پس خودم دست به کار شدم و طراحی رو با نرم افزار های مختلف تجربه کردم و آخر تو فتوشاپ استاد شدم .

چه تجربیاتی توی دیجیتال مارکتینگ دارم؟

دیجیتال مارکتینگ شاخه‌های متنوع و زیادی داره، به قول یکی از دوستان :  هرکسی تعریف متفاوتی از دیجیتال مارکتینگ داره به نظر من دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی با ابزارهای دیجیتال.
کانتنت مارکتینگ، سئو، سوشال مدیا مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی واسطه‌ای، ایمیل مارکتینگ، SMS مارکتینگ، تبلیغات کلیکی، PR، وایرال مارکتینگ همه زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ هستن.
یه دیجیتال مارکتر لازمه با همه این شاخه‌ها آشنایی داشته باشه و در نهایت توی یه شاخه‌هایی خبره بشه تخصص اصلی‌اش و یه جورایی باید بتونه همه اینا رو منیج کنه. حالا من کدوما رو خیلی تخصصی نسبت به بقیه تجربه کردم؟

-سوشال مدیا مارکتینگ

 

مشهدبرند محتوایی پیج اینستاگرام مدیریت پیج  که در حال حاضر 760k  فالوئر داره. تقریبا از زمانی که 3000 تا بود تا الان. توی این مدت سعی کردیم اینگیجمنت ریت خوبی رو توی پیج داشته باشیم که موفق هم بودیم.

-کانتنت مارکتینگ

 

تولید محتوا های ترغیب کننده و جذاب، دعوت کننده به مشارکت. کمپین های تبلیغاتی و  تولید محتوا برای محصولات یا برند های مختلف…

-سئو

 

تجربه های جذاب درباره سئو کردن انواع سایت های مختلف یا پیج اینستاگرامی 
من اینا رو به ترتیب بیشتر از زیرشاخه‌های دیگه تجربه کردم و می‌تونم توشون ادعا داشته باشم!

خب من به عنوان یه دیجیتال مارکتر دیگه چه چیزایی می‌دونم؟

کار با ابزارای آنالیز، ترکر مثل گوگل آنالتیکس، فایربیس، وب مستر تولز، گوگل ترندز ، گوگل ادرز ، موز وخیلی ابزارای دیگه. شما فرض کن برای سئو یه سری ابزار لازمه، برای ترکرها یه سری دیگه برای آنالیز هم جدا و …

 

آشنایی با یه سری مفاهیم دیجیتال مارکتینگی مثل شناخت پرسونا، تقویم محتوایی، محاسبه CLV, CAC ,ریتنشن، افزایش درآمد و سبد خرید و کلی مفاهیم مهم مارکتینگی وحتی رفتار مشتری . همه اینا رو فقط توی مطالعه در کنار تجربه کردن میشه به دست آورد!
من هنوز فکر می‌کنم خیلی چیزا هست که هنوز نمی‌دونم و همیشه باید در حال یادگیری و بهتر شدن باشم. 
اگه کسی به شما گفت من دیجیتال مارکترم و می‌تونم به رشد کسب و کارتون کمک کنم ازش بپرسین دقیقا توی کدوم زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ تجربه داشته و برای کجاها؟ چه مدت زمان؟ و چه کارهایی رو کرده 

سوابق کاری :

 از سال 95 که فارغ التحصیل شدم شروع به یادگیری یه سری مهارت‌های برنامه نویسی پایه‌ای کردم. مثل html,css,java,php , …. از اون سال تصمیم گرفتم که طراحی سایت رو شروع کنم php و wordpress به من کمک زیادی کرد تونستن تجربیات کوچیک و بزرگم رو به اشتراک بذارم.
تازه اون موقع فهمیدم که چقدر به تولید محتوا علاقه داشتم و خبر نداشتم!

 دیگه به چه چیزایی علاقه دارم؟

کتاب خوندن رو دوست دارم، نویسنده مورد علاقم “جرج ارول” هست. به حوزه روان‌شناسی، شخصیت شناسی هم علاقه دارم. تحقیقای مختلفی راجع به شخصیت شناسی MBTI کردم. نوشتن رو هم دوست دارم، هر از گاهی اینجا یا توی ویرگول یا اینستاگرام می‌نویسم. عاشق امتحان کردن تکنولوژیای جدیدم. ورزشای مورد علاقم هم فوتبال ، دوچرخه سواری و بدمینتون هستن. سفر دوست دارم و دلم می‌خواد یه روزی جهانگرد بشم…

آیا من می‌تونم به شما کمک کنم یا همکاری داشته باشیم؟

بله! اگه توی حوزه دیجیتال مارکتینگ ، سئو و طراحی سایت نیاز به راهنمایی، کمک، همکاری و مشاوره داشتین با من در تماس باشین.

من به چه کسایی می‌تونم کمک کنم؟

 

علیرضا چوپانیان به بیزنس‌های آفلاینی که می‌خوان تبدیل به کسب و کار اینترنتی بشن و نیاز به دیده شدن هر چی بیشتر توی فضای آنلاین دارن میتونه کمک بکنه.
اونایی که به دنبال سوشال مدیا مارکتینگ برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش‌شون هستن.
 کسب و کارهای کوچک یا بزرگی که پیج اینستاگرامی دارن ولی نمی‌دونن چطوری فالوئرها و اینگیجمنت ریت‌شون رو بالا ببرن.
 بیزنس‌هایی که قصد دارن با کلمات کلیدی خاصی توی صفحه گوگل بیشتر دیده بشن.
همچنین بیزنس‌هایی که برای شروع کار دیجیتال مارکتینگ، افزایش مشتری و فروش‌شون نیاز به مشاوره و آنالیز دارن.
کسایی که میخان از کسب و کار سنتی به مدرن تبدیل بشن و نیاز به دیده شدن دارن.

برای ثبت درخواست مشاوره دیجیتال مارکتینگو بهینه سازی سایتتون کلیک کنین.

راه‌های ارتباطی من چیه؟

 

طراحی وب سایت سئو و برنامه نویسی وب

سفارش طراحیسفارش طراحی سایت