با هم تا اوج
فاصله ای نداریم

استراتژی محتوا را چگونه انتخاب کنیم

اگر به تازگی بازاریابی تولید محتوا یا به اصطلاح خودمان تولید محتوا را شروع کردید، این مقاله برای شما مفید می باشد . در این مقاله روش های استراتژی محتوا رو با هم بررسی میکنیم  تا بهترین رو انتخاب کنیم در ضمن اگر سالهاست در این زمینه دارید فعالیت می کنید و حرفی برای گفتن دارید بازم با  اگه این خوندن این مقاله ضرر نمیکنی.

استراتژی محتوا در واقع ابتکار شما برای ایجاد محتوای ناب و دسته اول برای مشتریان است. مهم نیست کجا و چه وقت قصد خرید دارند ولی شما باید همیشه چشم انداز خوبی به این قضیه داشته باشید

اولین قدم برای رسیدن به مرحله رقابت و درگیر کردن فعال مخاطبان است ، داشتن یک برنامه محکم و هوشمند برای بازاریابی محتوا است. اگر برای برنامه ریزی برای سال آینده مشکلی دارید یا نیاز به ایده های تازه ای دارید که باید در برنامه خود بگنجانید ، ادامه مطلب را بخوانید.

در این مطلب ، ما خواهیم فهمید که استراتژی محتوا چیست ؟ چرا کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد و برای ایجاد استراتژی خود چه مراحلی را باید طی کنید. بعلاوه ، ما برخی از نمونه های استراتژی های بازاریابی محتوای موثر را برای الهام گرفتن بررسی خواهیم کرد

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا استراتژی می باشد که اهداف تجاری شما را در بر می گیرد و سپس به وسیله محتوا به اهداف اصلی خود به راحتی دست پیدا میکنید.

احتمالا تعریف استراتژی محتوا یکم گنگ است، پس با یک مثال این تعریف رو روشن تر میکنم.

به عنوان مثال ، اهداف تجاری شما ممکن است افزایش آگاهی از نام برند (برای درآمد بیشتر) باشد . برای رسیدن به این هدف شما ممکن است یک استراتژی محتوا را استارت بزنید که با تمرکز بر سئو خوب  برای افزایش بازدید وب سایت  ، در نتایج و در نهایت هدایت این  بازدید کننده ها به خرید یا استفاده از خدمات خود باشد.

صاحبان مشاغل جدید ممکن است تصور کنند باید یک استراتژی محتوا ‘خوب’ برای کسب و کار خود انتخاب کنند ، اما در اوایل کار ضرورتی برای انجام این کار نیست. با این حال ، تولید محتوای با کیفیت بالا ، برای تأمین نیازهای تجاری می تواند به شرکت ها در ایجاد اعتماد با مخاطبان جدید کمک کند و در نهایت موفق به کسب موفقیت در طولانی مدت شود.

فقط 42 درصد از صاحبان مشاغل به طور مستمر در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند در بیشتر مواقع شما باید یک استراتژی خوب برا شروع رقابت در صنعت خود داشته باشید.

“هنگامی که شما می خواهید که استراتژی خوب را انتخاب کنید باید سوالات زیر را مطرح کنید و پاسخ دهید”

مخاطبان محتوای شما چه کسانی هستند ؟

برای چه تعداد مخاطب محتوا ایجاد می کنید؟ همانطور که کسب و کار شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد ، استراتژی محتوای شما هم باید برای طیف وسیعی از خواننده ها ایجاد شود. استفاده از  کانال های متنوع به شما کمک می کند محتوای متفاوتی را به هر نوع مخاطبی که در ذهن دارید تحویل دهید و هرکسی را که کسب و کار شما با آن تجارت می کند درگیر کنید.

 

چطور مشکلات مخاطبان را حل کنم علیرضا چوپانیان

 با استراتژی محتوا  چطور مشکلات مخاطبان را حل کنم ؟

شما باید مشکلات احتمالی  مخاطبانتان را شناسایی و برای هر کدام از آنها راه حلی پیشنهاد دهید. در این صورت محتوای شما به نوعی محتوای آموزشی به حساب می آید ، و در بهترین حالت محصول یا خدمات شما راه حلی مطمئن برای مخاطبان خواهد بود. . محتوای شما راه حل (های) ارائه شده شما را ثابت می کند و باعث می شود مشتریان شما خرید با کیفیت تری از محصول شما داشته باشند.

 

چه مواردی شما را منحصر به فرد می کند؟

رقبای شما احتمالاً محصولی مشابه مثل محصول شما  را دارند ، این بدان معناست که مشتریان بالقوه شما باید بدانند چه چیزی باعث بهتر بودن یا متفاوت بودن شما است. اینجاست که استراتژی  محتوا وارد می شود.

 

روی چه نوع محتوایی تمرکز کنم ؟

محتوای شما به چه شکل هایی باید ارائه شود ؟ اینفوگرافیک؟ فیلم ؟ پست های وبلاگی؟  و …

با شناسایی موضوعاتی که می خواهید در آن تولید محتوا کنید ، باید تعیین کنید که برای کدام گروه یا شبکه ی اجتماعی باید تولید محتوا انجام دهید تا بتوانید آن موقعیت را به بهترین شکل ارائه دهید  

 

از چه کانالهای استفاده کنم | استراتژی محتوا

 

در چه کانالهایی محتواهای خود را منتشر کنیم ؟

همانطور که می توانید در قالب های مختلف محتوا ایجاد کنید ، کانال های مختلفی نیز خواهید داشت که می توانید در آنها  محتوا را منتشر کنید. کانال ها می توانند شامل ویژگی های  متفاوتی باشند شبکه های اجتماعی باشند انجن ها باشند یا وبلاگ یا وب سایت باشند.

چرا بازاریابان نیاز به ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی دارند؟

بازاریابی محتوا به مشاغل کمک می کند تا منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه بازدید از وب سایت و بازده های جدید را تهیه و برنامه ریزی کنند. اگر بتوانید فقط یک پست وبلاگ ایجاد کنید که میزان پایداری ترافیک ارگانیک را بدست آورید ، پیوند تعبیه شده به یک کتاب الکترونیکی یا ابزار رایگان با گذشت زمان ادامه می یابد .

منبع قابل اعتماد ترافیک و سرچشمه از محتوای همیشه سبز شما ست ، این امکان را برای شما فراهم می کند که سایر روشهای بازاریابی را برای درآمدزایی مانند محتوای حمایت شده ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و محتوای توزیع شده تجربه کنید. به علاوه ، محتوای شما نه تنها به جذب سرنخ کمک می کند – بلکه به آموزش چشم اندازهای هدف شما و ایجاد آگاهی برای نام تجاری شما کمک می کند.

 

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم؟

حال ، بیایید تا ویژگی های ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا را بیاموزیم.

  1. هدف خود را مشخص کنید.

هدف شما از تهیه یک برنامه بازاریابی محتوا چیست؟ چرا می خواهید محتوا تولید کنید و یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟ قبل از شروع برنامه ریزی ، اهداف خود را بشناسید و در تعیین بهترین گزینه برای استراتژی ، زمان است

  1. انجام تحقیقات درباره مخاطبان

برای تهیه یک برنامه موفق ، باید مخاطبان محتوای خود را به روشنی مشخص کنید . همچنین آنها باید به عنوان شخصیت خریدار شناخته شوند. به ویژه برای کسانی که به تازگی وارد بازاریابی می شوند بسیار مهم است. با شناختن مخاطبان هدف خود ، می توانید محتوای مرتبط و ارزشمندتری تولید کنید که آنها  به دنبال آن هستند تا بخوانند.

اگر یک بازاریاب باتجربه باشید ، ممکن است هدف شما تغییر کرده باشد. آیا می خواهید گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ آیا می خواهید همان مخاطب را حفظ کنید؟ بازدید مجدد از پارامترهای مخاطبان خود با انجام تحقیقات بازار هر ساله برای رشد مخاطبان بسیار مهم است.

 

3.محتوا ها را تبدیل به یک کتاب الکترونیکی کنید و از آن نتیجه گیری کنید

بیشتر افراد کار خود را با ارسال مطالب وبلاگ آغاز می کنند ، اما اگر می خواهید  یک فعالیت  جدید آغاز کنید و محتوای شاخصی تولید کنید به سراغ کتاب الکترونیکی بروید

 به عنوان مثال ، اگر در یک سال گذشته پست های هفتگی وبلاگ را منتشر کرده ایدهمه را جمع آوری کنید و به عنوان یک کتاب الکترونیک آن را منتشر کنید .  کتاب الکترونیکی یکی از راه های ارائه اطلاعات در  یک قالب جدید است. ما انواع مختلفی از محتوا را که می توانید در پایین لیست استفاده کنید ، مرور خواهیم کرد. اگر مدتی مشغول تجارت هستید ، با اجرای  این تکنیک ، تلاش های که کردبد در زمینه بازاریابی محتوا  و نتایج حاصل از آن را در سال گذشته مرور  می کنید. حتی میتوانید  مشخص کنید که چه کاری می توانید در سال آینده انجام دهید و اهداف جدیدی را برای رسیدن به آن تعیین کنید. اکنون زمان مناسبی است تا اهداف تیم خود را با بقیه اهداف سازمان خود هماهنگ کنید.

 

از چه سیستم مدیریت محتوا استفاده کنم

4. سیستم مدیریت محتوا خوب انتخاب کنید.

 

یک سیستم محتوایی خوب انتخاب کنید تا بتونید به راحتی محتوای خود را منتشر و آن مدیریت کنید  شما حتی میتونید از سیتم های مدیریت محتوای آماده که اصتلاح CmS   شناخته میشوند  استفاده کنید

بخش های حیاتی محتوا شامل مدیریت محتوا  ،تولید محتوا ، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا است. با Cms  های آماده می توانید نتایج خود را در یک مکان  منحصر بفرد، تولید ، منتشر و اندازه گیری کنید. یکی از Cms های  محبوب وردپرس است که می توانید برای فرم های وب رایگان ، گفتگوی زنده ، دسترسی CRM ، بازاریابی از طریق ایمیل و تجزیه و تحلیل  افزونه های مرتبط را ایجاد و استفاده کنید

 

 

علاقمندی(0)
کلیه حقوق محفوظ :علیرضا چوپانیان » استراتژی محتوا را چگونه انتخاب کنیم

دیدگاه تعداد دیدگاه

  • نام (ضروری)
  • ایمیل (ضروری)
  • وبسایت

طراحی وب سایت سئو و برنامه نویسی وب

سفارش طراحیسفارش طراحی سایت